Sider

fredag 19. mars 2010

Godteri - god helg!

I Godteboka fant eg denna kjempe god oppskrifta:/så at ho Lise Finckenhagen også hadde den oppskrifta i Nitimen/:

Peanøtt- og sjokoladebars

1 glass grovt peanøttsmør
2 dl lys sirup/ eg tok honning istedenfor/
1 dl sukker/ halv dl sukker er nok for meg/
4 dl knust corn flakes
2 dl kokos
200 g lys kokesjokolade

Dette gjør du:

Rist kokosmassen gyllen i en tørr stekepanne. Smelt sammen peanøttsmør, sirup og sukker over svak varme. Trekk kasserollen til side og bland inn corn flakes og kokos. Kle en liten langpanne med plastfilm. Trykk massen jevnt utover bunnen i formen, ca. 1 cm tykt.

Smelt deretter sjokoladen i vannbad, bre den jevnt over bunnen og sett formen kaldt. Løft kaken ut av formen og skjær den i jevne biter. Oppbevares i tett boks i kjøleskapet.

8202245788

uomhw6olgwc3bj0o_l852wcrubpjgq6phi2gg2xfnija

Nå må eg fryse resten,eg klara ikkje å slutte å ete ..det er bare sååååååååååååååååå godt!

3 kommentarer:

metka sa...

aa, d saag bare kjempegodt ut! ska pröve ej og!!

nina sa...

Åhå no fekk ej lyst på godteri!! :D

metka sa...

no naar ej he smakt d maa ej bare sei at man blir fullstendig hekta! goddis!

Legg inn en kommentar